Ana içeriğe atla

Dönüş ve Manevra Kuralları

Dönüş Kuralları

Park etmiş araçların arasıdan çıkarken, yolun sağına ya da soluna yanaşırken, sağa ve sola dönerken, şerit değiştirirken, sollama yaparken daima dönüş sinyallerimizi kullanıyoruz. Manevra yapıldığı sırada sağ ya da sol sinyallerimizi çalıştırmıyoruz; manevradan önce çalıştırıyoruz. Manevra bitene kadar da sinyal vermeye devam ediyoruz.

Sağa Dönüş Kuralları

Diyelim ki bir kavşağa yaklaşıyoruz, sol şeritteyiz ve sağa dönmek istiyoruz. Eğer yerleşim yeri içindeysek 30 metre içinde şerit değiştirmiyoruz. Yerleşim yeri dışında isek kavşağa 150 metre kala şerit değiştirmiyoruz. Eğer bu kurallara uyduysak ilk önce sağ sinyalimizi veriyoruz. Arkamızın boş olduğunu sağ ve gerigörüş aynamızdan kontrol ettikten sonra sağ şeride geçiyoruz. Dönmek istediğimiz yolda yaya geçidi varsa ve yayalar geçiyorsa ilk önce yayaların geçmesini bekliyoruz. Sağımızdan bisiklet geçiyorsa yayalarda olduğu gibi ilk önce bisikletlinin geçmesini bekliyoruz. Tüm bunları tamamladıktan sonra uygun bir şekilde sağa dönüyoruz.

Sola Dönüş Kuralları

Sola dönüş kuralları da sağa dönüş kuralları ile hemen hemen aynıdır. Tek fark bir kavşakta sola dönerken arkamızdan gelen araçları engellememek için geniş kavisle sola dönüş yapmalıyız.

Manevra Kuralları

Geri Gitme Kuralları

Trafiğin sıkıştığı dar şeritli yollar ile tek yönlü yollarda duraklama ve park etme dışında geri gitmek yasaktır. Kamyon, otobüs ve römork gibi geri görüşün yetersiz olduğu durumlarda gözcü bulundurmak zorunludur.

Geri Dönme

Trafiğin yoğun olduğu durumlarda ne olursa olsun U dönüşü yaparak geri dönmek yasaktır.

Kavşaklarda İlk Geçiş Hakkı

Kavşaklara yaklaşırken hızınızı mutlaka azaltmalısınız. Eğer şehir içindeyseniz kavşağa en az 30, şehir dışındaysanız en az 150 metre kala dönmek istediğiniz yön için sağ ya da sol sinyalinizi çalıştırmalısınız.
Trafik ışıkları izin verse bile trafik kavşak içinde tıkanmışsa kesinlikle kavşağa girilmemelidir. Sizin anlayacağız tıkalı bir kavşağı daha da tıkamanın bir anlamı yoktur.
Bunların dışında

  • Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara,
  • Traktörler ve iş makineleri diğer motorlu araçlara,
  • Sağınızdan kavşağa girmekte olan araçlara,
  • Dönüş yapılan yönde karşıya geçmekte olan yayalara
daima yol verilmelidir.

Geçiş Üstünlüğü

Bir kavşakta cankurtaran, polis arabası, itfaiye aracı, zabıta aracı ve taksi karşılaşıyor. Ayrıca ilk dört aracın ikaz lambaları yanıyor. Geçiş üstünlüğü sırası şöyledir:
  1. Cankurtaran (ambulans)
  2. İtfaiye aracı
  3. Polis arabası
  4. Zabıta aracı
  5. Taksi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araçların Tescil İşlemleri, Teknik Şartlar ve Muayeneler

Araçların Tescil (Kayıt) İşlemleri Bütün motorlu araçlar ile yönetmelikte zorunlu kılınan motorsuz araçların sahipleri, araçlarını tescil ettirerek tescil belgesini almak zorundadırlar. Motorlu araçların ve ağırlığı 0.75 tonun üzerinde olan römork ve yarı römorkların tescil işlemleri, Trafik Tescil Kuruluşlarınca yapılır. Ancak askeri araçlar ve ülkemizde askeri amaçla bulunan araçlar Türk Silahlı Kuvvetlerince, Raylı sistemli araçlar bağlı olduğu kurum tarafından, kamuya ait iş makinleri kendi kurumlarınca, özel ve tüzel kişilere ait iş makineleri ise tarımda kullanılanlar Ziraat Odaları, inşaatta kullanılan Ticaret, Sanayi veya Sanayi ve Ticaret Odaları tarafından tescil işlemleri yapılır. Araç sahipleri ilk defa tescil edilecek aracı satın alma ve gümrükten çekme tarihinden itibaren 3 ay içinde tescil ettirmek zorundadırlar. Tescil belgesi, başkasına satış ve devir halinde 1 ay süre ile üzerinde renk değişikliği veya teknik değişiklik yapılması ya da kullanım amacının değiştiri

İnsan Vücudunun Genel Yapısı

Vücut Yapısı lk yardım uygulamalarını kolaylaştırdığından dolayı vücut yapısı ile ilgili genel bilgilerin bilinmesi önemlidir. Hücre Canlılar hücrelerden oluşmaktadır. Vücudumuzun en küçük biyolojik yapıtaşıdır. Doku Aynı yapı ve görevdeki hücre topluluğuna denir. Epitel, kas, destek, sinir olmak üzere 4 grupta incelenir. Organ Dokuların birleşmesiyle oluşur. Mide, böbrek vs. Sistem Yaşamsal fonksiyonların yerine getirilebilmesi için organların birleşmesiyle oluşan yapıya denir. Dolaşım, solunum, hareket sistemleri vs. Önemli Vücut Sistemleri ve Organları Hareket Sistemi Kemikler: Kemikler vücudu ayakta tutan çatı yapısıdır. Hareket etmeyi ve sistemlerin kolay çalışmasın sağlar. Vücudumuzda 208 adet kemik iskeletimizi oluşturur. Kemikler yassı, uzun ve kısa olmak üzere üç türlüdür. Eklemler: Kemiklerin birbirine bağlandığı yapılardır. Oynamaz eklemler, yarı oynar eklemler ve oynar eklemler olmak üzere üç türlüdür. Kaslar: Çizgili kaslar, çizgisiz (düz) kaslar ve

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp