Ana içeriğe atla

Araçlarda Bulundurulması Zorunlu Gereçler

Araçlarda Bulundurulması Zorunlu Gereçler

Yönetmelikte yer alan ve araçlarda bulundurulması gereken teçhizatlar şunlardır:

İç Lamba

Taksi gibi ücretle yolcu taşıyan araçlarda

Takoğraf

Otobüs, kamyon ve çekicilerde

Taksimetre

Taksilerde

Yangın Söndürme Cihazı

  • Otomobil, minibüs, kamyonetlerde 1 kg’lık en az 1 adet
  • Otobüs ve mafsallı otobüslerde 6 kg’lık 1 adet
  • 12 tondan fazla olan kamyon çekicilerde 6 kg’lık 2 adet
  • Tehlikeli madde taşıyan araçlarda 6 kg’lık en az 2 adet (Bu cihazlardan en az biri sürücünün hemen yanında bulunacaktır.)

Reflektör

Motosiklet ve motorlu bisiklet hariç bütün motorlu taşıtlarda, normal hava şartlarında devrilmeyecek bir şekilde 150 metreden görülecek kırmızı ışık veren veya yansıtan en az iki adet reflektör

Stepne

Motosiklet ve lastik tekerlekli traktörler hariç, şehirlerarası yolcu taşıyan bütün motorlu araçlarda

Tekerlek Takozu

Otobüslerde, yüklü ağırlığı 3.5 tondan fazla olan bütün motorlu taşıtlarda ve azami yüklü ağırlığı 750 kg’dan fazla olan iki dingilli römorklarda 1 adet, 3 veya daha fazla dingilli motorlu taşıtlarda 2 adet

Emniyet Kemeri

Otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem gören arazi taşıtları ve minibüslerde

Koruma Başlığı ve Koruma Gözlüğü

Yüklü motosikletli hariç motosikletlerde

Reflektör İşareti

Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerde

Telsiz ve Haberleşme Cihazı

İl ve ilçelerde çalışan taksilerde

Sağır ve Dilsizlerin Araçlarını Belirleyen İşaret

Otomobillerde 2 adet

Yüklü ve Yüksüz Ağırlıkları Belirleyen İşaretler

Yük taşıyan kamyonlarda 1 adet

Geri Aydınlatma Lambası

Sis lambası, cam içi stop lambası, rüzgarlık

Çekme Halatı

Otomobil, minibüs, otobüs, kamyonet, kamyon, çekici araçlar ve traktörlerde

İlk Yardım Çantası

Otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon ve traktörlerde

Engel İşareti

Otobüs, kamyon ve çekicilerde bulundurulmalıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dönüş ve Manevra Kuralları

Dönüş Kuralları Park etmiş araçların arasıdan çıkarken, yolun sağına ya da soluna yanaşırken, sağa ve sola dönerken, şerit değiştirirken, sollama yaparken daima dönüş sinyallerimizi kullanıyoruz. Manevra yapıldığı sırada sağ ya da sol sinyallerimizi çalıştırmıyoruz; manevradan önce çalıştırıyoruz. Manevra bitene kadar da sinyal vermeye devam ediyoruz. Sağa Dönüş Kuralları Diyelim ki bir kavşağa yaklaşıyoruz, sol şeritteyiz ve sağa dönmek istiyoruz. Eğer yerleşim yeri içindeysek 30 metre içinde şerit değiştirmiyoruz. Yerleşim yeri dışında isek kavşağa 150 metre kala şerit değiştirmiyoruz. Eğer bu kurallara uyduysak ilk önce sağ sinyalimizi veriyoruz. Arkamızın boş olduğunu sağ ve gerigörüş aynamızdan kontrol ettikten sonra sağ şeride geçiyoruz. Dönmek istediğimiz yolda yaya geçidi varsa ve yayalar geçiyorsa ilk önce yayaların geçmesini bekliyoruz. Sağımızdan bisiklet geçiyorsa yayalarda olduğu gibi ilk önce bisikletlinin geçmesini bekliyoruz. Tüm bunları tamamladıktan sonra uyg...

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp...

Öndeki Aracı Geçme ve Hız Azaltma Koşulları

Öndeki Aracı Geçmenin Yasak Olduğu ve Hızın Azaltılması Gereken Yerler   “Öndeki Aracı Geçmek Yasağı” levhasını gördükten sonra “Geçme Yasağı Sonu” ya da “Tüm Yasaklamaların Sonu” levhasını görene kadar sollama yapamazsınız. Görüşün yetersiz olduğu tepeüstlerinden önce ve virajlarda sollama yapmamalısınız. Hızınızı azaltmalısınız. Kavşaklara, yerleşim yeri içindeyseniz 30 metre, yerleşim yeri dışındaysanız 150 metre kala öndeki aracı geçmeye çalışmayınız ve şerit değiştirmeyiniz. Hızınızı azaltınız. “Yaya Geçidi” uyarı ya da bilgi levhasını gördükten sonra ve yaya geçitlerine yaklaşırken sollama yapmamalısınız. Hızınızı azaltmalısınız. Kontrollü ya da kontrolsüz demiryolu geçidine yaklaşırken önünüzdeki aracı geçmemelisiniz. Hızınızı azaltmalısınız. İki şeritli iki yönlü bir köprüden geçerken sollama yapmamalısınız. Hızınızı azaltmalısınız. Tünellerden önce ve tünel içinde sollama yapmamalısınız. Hızınızı azaltmalısınız. Öndeki Aracı Geçme (Sollama) Kuralları İki ...