Ana içeriğe atla

Durma, Duraklama ve Park Etme Kuralları

Durma: Her türlü trafik zorunluluğunda trafiğin durdurulmasıdır. Örneğin; trafik ışıklarında kırmızıda beklerken durma eylemini gerçekleştirmiş oluyorsunuz.
Duraklama: Eğer durma eylemi dışında yolcu indirmek, yük yüklemek veya boşaltmak ya da kısa süreli beklemek için durulmuşsa buna duraklama denir.
Park Etme: Eğer aracın motorunun durdurulup uzun süreli bekletilmek üzere bırakılmasına park etme denir.

Durma Kuralları

  • Trafik görevlilerinin verdiği dur emriyle,
  • Trafik ışıkları sürekli ya da kesikli kırmızı yanıyorsa,
  • Trafik işaretlerinden “DUR” uyarı levhası görüldüğünde,
  • Öndeki aracın durması durumunda,
  • Kritik bir teknik arıza durumunda,
aracın durdurulması zorunludur.

Duraklama Kuralları

Duraklama sırasında mutlaka aracın dörtlüleri kullanılmalıdır. Diğer bir deyişle kesikli aralıklarla yanıp sönen tüm turuncu sinyal lambaları çalıştırılmalıdır.
  • Duraklamanın ve park etmenin yasak olduğunu belirten levhanın olduğu yol üzerinde,
  • Yolun sol şeridinde,
  • Yaya geçitlerinde,
  • Kavşaklara, tünellere, köprülere, bağlantı yollarına yerleşim yeri içindeyseniz 5 metre kala, yerleşim yeri dışındaysanız 100 metre kala,
  • Topluma taşıma araçlarının duraklarına,
  • Görüşün yeterli olmadığı tepe üstüne yakın dönemeçlerde,
  • İşaret levhalarına yerleşim yeri içinde 15 metre, yerleşim yeri dışında 100 metre kala
duraklama yapılmamalıdır.

Park Etme Kuralları



  • Duraklamanın yasak olduğu yerlerde
  • Geçiş yolları önünde ve üzerinde
  • Kamu hizmeti yapan yolcu taşıtlarının duraklarında ve bunların işaret levhalarına 15 metrelik mesafe içinde
  • Yangın musluklarına her iki yönden 5 metre mesafe içinde
  • Aksine bir işaret bulunmadıkça sağ şerit dışındaki şeritlerde
  • Kurallara uygun şekilde park etmiş araçların çıkmasına engel olacak yerlerde
  • Geçiş üstünlüğü olan araçların giriş ve çıkışının yapıldığını belirlendiği işaret levhasından 15 metrelik mesafe içinde
  • Kamunun faydalandığı okul, park, bahçe, garaj, sinema, hastane vs. yerlerin giriş ve çıkış kapılarının önünde ve her iki yönünde 5 metrelik mesafe içinde
park etmek yasaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dönüş ve Manevra Kuralları

Dönüş Kuralları Park etmiş araçların arasıdan çıkarken, yolun sağına ya da soluna yanaşırken, sağa ve sola dönerken, şerit değiştirirken, sollama yaparken daima dönüş sinyallerimizi kullanıyoruz. Manevra yapıldığı sırada sağ ya da sol sinyallerimizi çalıştırmıyoruz; manevradan önce çalıştırıyoruz. Manevra bitene kadar da sinyal vermeye devam ediyoruz. Sağa Dönüş Kuralları Diyelim ki bir kavşağa yaklaşıyoruz, sol şeritteyiz ve sağa dönmek istiyoruz. Eğer yerleşim yeri içindeysek 30 metre içinde şerit değiştirmiyoruz. Yerleşim yeri dışında isek kavşağa 150 metre kala şerit değiştirmiyoruz. Eğer bu kurallara uyduysak ilk önce sağ sinyalimizi veriyoruz. Arkamızın boş olduğunu sağ ve gerigörüş aynamızdan kontrol ettikten sonra sağ şeride geçiyoruz. Dönmek istediğimiz yolda yaya geçidi varsa ve yayalar geçiyorsa ilk önce yayaların geçmesini bekliyoruz. Sağımızdan bisiklet geçiyorsa yayalarda olduğu gibi ilk önce bisikletlinin geçmesini bekliyoruz. Tüm bunları tamamladıktan sonra uyg...

Adap ve Trafik

ADAP VE TRAFİK Türk Dil Kurumu, “adap” kelimesini “yol, yordam” olarak açıklamaktadır. Trafik adabı, o topluluktaki ya da ülkedeki insanların trafik içinde bireysel ve birbirlerine karşı davranış şekilleridir. Trafik psikologları, yaşam tarzı ile araç kullanmanın ilişkili olduğunu belirtmektedirler. Diğer bir deyişle, insan nasıl yaşarsa, öyle araç kullanır. Trafik adabı açısından değerlendirmek gerekirse, bir toplumdaki kişiler birbirlerine nasıl davranı- yorlarsa, birlikte yaşama, yol yordamları ne ise trafik ortamında da aynı adap içinde davranırlar. Yazılı Kurallara Uyma (Denetim ve Ceza Korkusu Olmadan) Sürücü, araç kullanırken yapacağı bir kural ihlalinin sonucunun sadece maddi cezası olduğunu düşünmemelidir. Trafik içinde yapacağı bir kural ihlalinde, kendi canını ya da sevdiklerinin canını tehlikeye attığının da farkında olmalıdır. Bu farkındalığı kazanmak için yapılması gereken ise trafikteki bütün kuralların nedenini öğrenmektir. Bilgi olmadan farkındalık oluşmaz. Bu...

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp...