Ana içeriğe atla

Karayolunda Bozulup Kalan Araçların İşaretlenmesi ve Çekilmesi

Arızalı Araçların İşaretlenmesi

Teknik arıza, kayma, ani olarak meydana gelen bozukluk ve benzeri hallerin yerleşim birimleri dışında meydana gelmesi durumuna sürücüler bütün imkanları kullanarak araçlarını karayolunun dışına varsa bankete çıkarmalı, mümkün olmuyorsa taşıt yolunun en sağına çekerek park etme ve duraklamada alınacak önlemleri alıp her durumda işaretlemelidir.
Alınacak önlemlerden gerekli olanları uygulamakla birlikte, gece, gündüz yol, hava ve trafik şartlarına göre çalışıyor ise park ışıklarının yakılması ve yakılmasına rağmen bozulan aracın ön ve arkasına 150 metre mesafeden açıkça görülecek şekilde işaret reflektörü konulması zorunludur.
Aracın görüşün yeterli olmadığı tepe üstü ve veya dönemece yakın bir yerde kalması durumunda ise işaret reflektörünün 150 metre mesafeden görülebilmesi için ön ve arkasında en az 30’ar metre mesafeye konulması gerekmektedir.
Araçta acil uyarı (dörtlü ikaz) lambaları varsa veya dönüş lambaları ile yakılabiliyorsa yukarıdaki tedbirlerin alınması tamamlanıncaya kadar bunların yakılması zorunludur.
Otobüs, kamyon ve çekicilerin arızası durumunda normal hava şartlarında en az 150 metreden görülecek şekilde 150×25 boyutlarında teknik şartlarına uygun engel işareti konulması arızalı aracın tehlikeli madde taşıması durumunda ise bütün önlemlerin alınması ve ayrıca da gözeti altında tutulması gerekmektedir.
Arızalı aracın etrafına taş dizmek, bidon koymak, ateş yakmak vb. şekilde işaretleme yapmak yasaktır.

Arızalı Araçların Çekilmesi

Ancak bir arıza nedeniyle sürülemeyen veya ışık ya da fren donanımı bozuk araçlar en yakın bakım ve onarım yerine kadar gerekli şartlar yerine getirilmesi şartı ile başka bir araç tarafından çekilerek götürülebilir. Bu durumda…

  • Arızalı aracın sürücüsünün denetiminde olması ve ağırlığının çeken aracın taşıma sınırından fazla olmaması, ışık donanımı bozuk ise arkasına gece, kırmıız yansıtıcı veya kırmızı ışık gündüz ise 20×20 cm ebadında kırmızı bez konularak diğer araçlar tarafından görülmesinin sağlanması
  • Her iki aracın da boş olması, gerekiyor ise sürücüden başka birer hizmetlinin dışında yolcu bulunmaması
  • Bağlantı yerinden çıkmayacak, kopmayacak şekilde çelik çubuk, halat veya zincirle bağlanması
  • Aradaki bağlantı uzunluğunun 5 metreyi geçmemesi
  • Bağlantının 2.5 metreyi geçmesi halinde ortasına gece, kırmızı yansıtıcı veya kırmızı ışık, gündüz ise 20×20 cm ebadında kırmızı bez konularak dikkat çekici hale getirilmesi
  • Yerleşim yerleri içinde ve dışında azami 20 km/s‘den fazla hızla sürülmemesi
  • Arızalı aracın freni bozuk ise aradaki bağlantı uzunluğunun 1 metre‘yi geçmemesi ve iki aracın birbirine yaklaşmasını önleyecek şekilde çeki demiri ile bağlanması ve yerleşim yerleri içinde ve dışında azami 15 km/s‘den fazla hızla sürülmemesi zorunludur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araçların Tescil İşlemleri, Teknik Şartlar ve Muayeneler

Araçların Tescil (Kayıt) İşlemleri Bütün motorlu araçlar ile yönetmelikte zorunlu kılınan motorsuz araçların sahipleri, araçlarını tescil ettirerek tescil belgesini almak zorundadırlar. Motorlu araçların ve ağırlığı 0.75 tonun üzerinde olan römork ve yarı römorkların tescil işlemleri, Trafik Tescil Kuruluşlarınca yapılır. Ancak askeri araçlar ve ülkemizde askeri amaçla bulunan araçlar Türk Silahlı Kuvvetlerince, Raylı sistemli araçlar bağlı olduğu kurum tarafından, kamuya ait iş makinleri kendi kurumlarınca, özel ve tüzel kişilere ait iş makineleri ise tarımda kullanılanlar Ziraat Odaları, inşaatta kullanılan Ticaret, Sanayi veya Sanayi ve Ticaret Odaları tarafından tescil işlemleri yapılır. Araç sahipleri ilk defa tescil edilecek aracı satın alma ve gümrükten çekme tarihinden itibaren 3 ay içinde tescil ettirmek zorundadırlar. Tescil belgesi, başkasına satış ve devir halinde 1 ay süre ile üzerinde renk değişikliği veya teknik değişiklik yapılması ya da kullanım amacının değiştiri

İnsan Vücudunun Genel Yapısı

Vücut Yapısı lk yardım uygulamalarını kolaylaştırdığından dolayı vücut yapısı ile ilgili genel bilgilerin bilinmesi önemlidir. Hücre Canlılar hücrelerden oluşmaktadır. Vücudumuzun en küçük biyolojik yapıtaşıdır. Doku Aynı yapı ve görevdeki hücre topluluğuna denir. Epitel, kas, destek, sinir olmak üzere 4 grupta incelenir. Organ Dokuların birleşmesiyle oluşur. Mide, böbrek vs. Sistem Yaşamsal fonksiyonların yerine getirilebilmesi için organların birleşmesiyle oluşan yapıya denir. Dolaşım, solunum, hareket sistemleri vs. Önemli Vücut Sistemleri ve Organları Hareket Sistemi Kemikler: Kemikler vücudu ayakta tutan çatı yapısıdır. Hareket etmeyi ve sistemlerin kolay çalışmasın sağlar. Vücudumuzda 208 adet kemik iskeletimizi oluşturur. Kemikler yassı, uzun ve kısa olmak üzere üç türlüdür. Eklemler: Kemiklerin birbirine bağlandığı yapılardır. Oynamaz eklemler, yarı oynar eklemler ve oynar eklemler olmak üzere üç türlüdür. Kaslar: Çizgili kaslar, çizgisiz (düz) kaslar ve

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp