Ana içeriğe atla

Karayolunda Bozulup Kalan Araçların İşaretlenmesi ve Çekilmesi

Arızalı Araçların İşaretlenmesi

Teknik arıza, kayma, ani olarak meydana gelen bozukluk ve benzeri hallerin yerleşim birimleri dışında meydana gelmesi durumuna sürücüler bütün imkanları kullanarak araçlarını karayolunun dışına varsa bankete çıkarmalı, mümkün olmuyorsa taşıt yolunun en sağına çekerek park etme ve duraklamada alınacak önlemleri alıp her durumda işaretlemelidir.
Alınacak önlemlerden gerekli olanları uygulamakla birlikte, gece, gündüz yol, hava ve trafik şartlarına göre çalışıyor ise park ışıklarının yakılması ve yakılmasına rağmen bozulan aracın ön ve arkasına 150 metre mesafeden açıkça görülecek şekilde işaret reflektörü konulması zorunludur.
Aracın görüşün yeterli olmadığı tepe üstü ve veya dönemece yakın bir yerde kalması durumunda ise işaret reflektörünün 150 metre mesafeden görülebilmesi için ön ve arkasında en az 30’ar metre mesafeye konulması gerekmektedir.
Araçta acil uyarı (dörtlü ikaz) lambaları varsa veya dönüş lambaları ile yakılabiliyorsa yukarıdaki tedbirlerin alınması tamamlanıncaya kadar bunların yakılması zorunludur.
Otobüs, kamyon ve çekicilerin arızası durumunda normal hava şartlarında en az 150 metreden görülecek şekilde 150×25 boyutlarında teknik şartlarına uygun engel işareti konulması arızalı aracın tehlikeli madde taşıması durumunda ise bütün önlemlerin alınması ve ayrıca da gözeti altında tutulması gerekmektedir.
Arızalı aracın etrafına taş dizmek, bidon koymak, ateş yakmak vb. şekilde işaretleme yapmak yasaktır.

Arızalı Araçların Çekilmesi

Ancak bir arıza nedeniyle sürülemeyen veya ışık ya da fren donanımı bozuk araçlar en yakın bakım ve onarım yerine kadar gerekli şartlar yerine getirilmesi şartı ile başka bir araç tarafından çekilerek götürülebilir. Bu durumda…

  • Arızalı aracın sürücüsünün denetiminde olması ve ağırlığının çeken aracın taşıma sınırından fazla olmaması, ışık donanımı bozuk ise arkasına gece, kırmıız yansıtıcı veya kırmızı ışık gündüz ise 20×20 cm ebadında kırmızı bez konularak diğer araçlar tarafından görülmesinin sağlanması
  • Her iki aracın da boş olması, gerekiyor ise sürücüden başka birer hizmetlinin dışında yolcu bulunmaması
  • Bağlantı yerinden çıkmayacak, kopmayacak şekilde çelik çubuk, halat veya zincirle bağlanması
  • Aradaki bağlantı uzunluğunun 5 metreyi geçmemesi
  • Bağlantının 2.5 metreyi geçmesi halinde ortasına gece, kırmızı yansıtıcı veya kırmızı ışık, gündüz ise 20×20 cm ebadında kırmızı bez konularak dikkat çekici hale getirilmesi
  • Yerleşim yerleri içinde ve dışında azami 20 km/s‘den fazla hızla sürülmemesi
  • Arızalı aracın freni bozuk ise aradaki bağlantı uzunluğunun 1 metre‘yi geçmemesi ve iki aracın birbirine yaklaşmasını önleyecek şekilde çeki demiri ile bağlanması ve yerleşim yerleri içinde ve dışında azami 15 km/s‘den fazla hızla sürülmemesi zorunludur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dönüş ve Manevra Kuralları

Dönüş Kuralları Park etmiş araçların arasıdan çıkarken, yolun sağına ya da soluna yanaşırken, sağa ve sola dönerken, şerit değiştirirken, sollama yaparken daima dönüş sinyallerimizi kullanıyoruz. Manevra yapıldığı sırada sağ ya da sol sinyallerimizi çalıştırmıyoruz; manevradan önce çalıştırıyoruz. Manevra bitene kadar da sinyal vermeye devam ediyoruz. Sağa Dönüş Kuralları Diyelim ki bir kavşağa yaklaşıyoruz, sol şeritteyiz ve sağa dönmek istiyoruz. Eğer yerleşim yeri içindeysek 30 metre içinde şerit değiştirmiyoruz. Yerleşim yeri dışında isek kavşağa 150 metre kala şerit değiştirmiyoruz. Eğer bu kurallara uyduysak ilk önce sağ sinyalimizi veriyoruz. Arkamızın boş olduğunu sağ ve gerigörüş aynamızdan kontrol ettikten sonra sağ şeride geçiyoruz. Dönmek istediğimiz yolda yaya geçidi varsa ve yayalar geçiyorsa ilk önce yayaların geçmesini bekliyoruz. Sağımızdan bisiklet geçiyorsa yayalarda olduğu gibi ilk önce bisikletlinin geçmesini bekliyoruz. Tüm bunları tamamladıktan sonra uyg...

Adap ve Trafik

ADAP VE TRAFİK Türk Dil Kurumu, “adap” kelimesini “yol, yordam” olarak açıklamaktadır. Trafik adabı, o topluluktaki ya da ülkedeki insanların trafik içinde bireysel ve birbirlerine karşı davranış şekilleridir. Trafik psikologları, yaşam tarzı ile araç kullanmanın ilişkili olduğunu belirtmektedirler. Diğer bir deyişle, insan nasıl yaşarsa, öyle araç kullanır. Trafik adabı açısından değerlendirmek gerekirse, bir toplumdaki kişiler birbirlerine nasıl davranı- yorlarsa, birlikte yaşama, yol yordamları ne ise trafik ortamında da aynı adap içinde davranırlar. Yazılı Kurallara Uyma (Denetim ve Ceza Korkusu Olmadan) Sürücü, araç kullanırken yapacağı bir kural ihlalinin sonucunun sadece maddi cezası olduğunu düşünmemelidir. Trafik içinde yapacağı bir kural ihlalinde, kendi canını ya da sevdiklerinin canını tehlikeye attığının da farkında olmalıdır. Bu farkındalığı kazanmak için yapılması gereken ise trafikteki bütün kuralların nedenini öğrenmektir. Bilgi olmadan farkındalık oluşmaz. Bu...

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp...