Ana içeriğe atla

Ön Düzen Sistemi

Bir aracı istenilen tarafa yöneltmek için ön tekerleklerin sağa veya sola olan doğrultularını değiştirir. Sevk ve idaresini kontrol eder.

Ön Düzen Sisteminin Parçaları

Direksiyon simidi, direksiyon mili, direksiyon kutusu, rot ve rot başları olmak üzere başlıca dört unsurdan oluşur.

Havalı ve Hidrolik Direksiyonların Avantajları

Direksiyon simidini etkileyen kuvvetin, basınçlı hava yardımıyla tekerleklerin istenilen yöne manevra almasını sağlayan sistemdir.
Havalı direksiyonlar, hidrolik direksiyonlara oranla az kuvvetle döndürülür. Böylece havalı direksiyonlu araçlarda sürücü, araca daha kolay hakim olur.

Ön Düzen Sisteminin Bakımı ve Basit Arızaları

Direksiyon sisteminin bakımı yapılırken, direksiyon kutusunun yağı kontrol edilmelidir.
Aracın ön düzeninde kamber, kaster, king pim ve rot ayarları yapılır. Rot ayarı direksiyonun kumanda ettiği tekerleklerde yapılır. Rot ayarı bozuksa
  • Araç sağa ya da sola çeker.
  • Lastikler içten veya dıştan aşınır.
  • Direksiyon hakimiyeti zorlaşır.
Rot başlarındaki boşluk ve aşınma çarpma ile oluşur. Bu durumda rot başları yenisi ile değiştirilmelidir. Aksi halde direksiyon boşluğunun artmasına ve rot çıkmasına neden olacağından tekere kumanda gerçekleşmez.

Direksiyon simidindeki boşluk zamanla artar. Boşluğun artmasının nedeni direksiyon kutusunun içindeki dişlilerin aşınması, direksiyon kutusu ayarının bozulması, rot başlarının aşınmasıdır.

Aracın zaman zaman ön takımlarının kontrolünü yaparken, rot başlarına bakılmalı, aşınma olup olmadığı tespit edilmelidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dönüş ve Manevra Kuralları

Dönüş Kuralları Park etmiş araçların arasıdan çıkarken, yolun sağına ya da soluna yanaşırken, sağa ve sola dönerken, şerit değiştirirken, sollama yaparken daima dönüş sinyallerimizi kullanıyoruz. Manevra yapıldığı sırada sağ ya da sol sinyallerimizi çalıştırmıyoruz; manevradan önce çalıştırıyoruz. Manevra bitene kadar da sinyal vermeye devam ediyoruz. Sağa Dönüş Kuralları Diyelim ki bir kavşağa yaklaşıyoruz, sol şeritteyiz ve sağa dönmek istiyoruz. Eğer yerleşim yeri içindeysek 30 metre içinde şerit değiştirmiyoruz. Yerleşim yeri dışında isek kavşağa 150 metre kala şerit değiştirmiyoruz. Eğer bu kurallara uyduysak ilk önce sağ sinyalimizi veriyoruz. Arkamızın boş olduğunu sağ ve gerigörüş aynamızdan kontrol ettikten sonra sağ şeride geçiyoruz. Dönmek istediğimiz yolda yaya geçidi varsa ve yayalar geçiyorsa ilk önce yayaların geçmesini bekliyoruz. Sağımızdan bisiklet geçiyorsa yayalarda olduğu gibi ilk önce bisikletlinin geçmesini bekliyoruz. Tüm bunları tamamladıktan sonra uyg...

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp...

Araçların Tescil İşlemleri, Teknik Şartlar ve Muayeneler

Araçların Tescil (Kayıt) İşlemleri Bütün motorlu araçlar ile yönetmelikte zorunlu kılınan motorsuz araçların sahipleri, araçlarını tescil ettirerek tescil belgesini almak zorundadırlar. Motorlu araçların ve ağırlığı 0.75 tonun üzerinde olan römork ve yarı römorkların tescil işlemleri, Trafik Tescil Kuruluşlarınca yapılır. Ancak askeri araçlar ve ülkemizde askeri amaçla bulunan araçlar Türk Silahlı Kuvvetlerince, Raylı sistemli araçlar bağlı olduğu kurum tarafından, kamuya ait iş makinleri kendi kurumlarınca, özel ve tüzel kişilere ait iş makineleri ise tarımda kullanılanlar Ziraat Odaları, inşaatta kullanılan Ticaret, Sanayi veya Sanayi ve Ticaret Odaları tarafından tescil işlemleri yapılır. Araç sahipleri ilk defa tescil edilecek aracı satın alma ve gümrükten çekme tarihinden itibaren 3 ay içinde tescil ettirmek zorundadırlar. Tescil belgesi, başkasına satış ve devir halinde 1 ay süre ile üzerinde renk değişikliği veya teknik değişiklik yapılması ya da kullanım...