Ana içeriğe atla

Otoyol Kuralları ile Koruyucu Tertibatlar

Otoyol Kuralları

Sürücüler otoyola girerken trafiğin akışını dikkate alarak hızlanma şeridinden yaralanarak otoyolun sağ şeridine girmek ve otoyol çıkışında ise otoyolun sağ şeridinden yavaşlama şeridine giderek, hızını azaltarak rahat ve güvenli çıkış yapmak zorundadırlar.
Otoyollarda asgari hız 40 km/s, azami hız ise 120 km/s‘tir.
Otoyollarda duraklamak, park etmek, geri gitmek ve geri dönmek yasaktır. Herhangi bir arıza durumunda taşıtın emniyet şeridine alınarak işaretlenmesi gerekmektedir.
EDS: Bu sistem trafiğin kontrolünü sağlamak ve şehir yaşantısını kurallara uygun bir yapıya kavuşturmak için trafikte kural ihlali yapan araçları tespit etmek amacıyla faaliyete geçirilen bir sistemdir.

Sürücülerin ve Yolcuların Koruyucu Tertibat Kullanmaları


Üç tekerlekli yük motosikletleri hariç motosiklet ve motorlu bisikletlerde sürücülerin koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcuların ise koruma başlığı kullanmaları mecburidir.
Otomobil ve tescilde otomobil gibi işlem gören arazi taşıtlarında sürücü ön koltuk ve arka koltukta oturan yolcuların, minibüslerde sürücü ve ön koltukta oturan yolcuların, kamyon kamyonet ve çekicilerde sürücü ve sürücü yanındaki yolcuların emniyet kemeri kullanmaları zorunludur. Ayrıca şehirler arası yolcu taşıyan otobüslerde arka koltuklar hariç olmak üzere sürücüsü dahil en ön ve önünde boşluk olan arka koltuklarda, iki katlı şehirler arası otobüslerde, merdiven önü, en ön ve önünde boşluk olan arka koltuklarda, masa etrafında bulunan koltuklardan aracın gidiş yönüne doğru olanlarda oturan yolcular için emniyet kemeri bulundurulması ve kullanılması zorunludur. Otomobil ve tescilde otomobil gibi işlem gören arazi taşıtları, minibüsler, kamyonet, kamyon, çekici ve otobüslerde sürücünün yanındaki ön koltukta 10 yaşından küçük çocukların oturtulması yasaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adap ve Trafik

ADAP VE TRAFİK Türk Dil Kurumu, “adap” kelimesini “yol, yordam” olarak açıklamaktadır. Trafik adabı, o topluluktaki ya da ülkedeki insanların trafik içinde bireysel ve birbirlerine karşı davranış şekilleridir. Trafik psikologları, yaşam tarzı ile araç kullanmanın ilişkili olduğunu belirtmektedirler. Diğer bir deyişle, insan nasıl yaşarsa, öyle araç kullanır. Trafik adabı açısından değerlendirmek gerekirse, bir toplumdaki kişiler birbirlerine nasıl davranı- yorlarsa, birlikte yaşama, yol yordamları ne ise trafik ortamında da aynı adap içinde davranırlar. Yazılı Kurallara Uyma (Denetim ve Ceza Korkusu Olmadan) Sürücü, araç kullanırken yapacağı bir kural ihlalinin sonucunun sadece maddi cezası olduğunu düşünmemelidir. Trafik içinde yapacağı bir kural ihlalinde, kendi canını ya da sevdiklerinin canını tehlikeye attığının da farkında olmalıdır. Bu farkındalığı kazanmak için yapılması gereken ise trafikteki bütün kuralların nedenini öğrenmektir. Bilgi olmadan farkındalık oluşmaz. Bu...

Dönüş ve Manevra Kuralları

Dönüş Kuralları Park etmiş araçların arasıdan çıkarken, yolun sağına ya da soluna yanaşırken, sağa ve sola dönerken, şerit değiştirirken, sollama yaparken daima dönüş sinyallerimizi kullanıyoruz. Manevra yapıldığı sırada sağ ya da sol sinyallerimizi çalıştırmıyoruz; manevradan önce çalıştırıyoruz. Manevra bitene kadar da sinyal vermeye devam ediyoruz. Sağa Dönüş Kuralları Diyelim ki bir kavşağa yaklaşıyoruz, sol şeritteyiz ve sağa dönmek istiyoruz. Eğer yerleşim yeri içindeysek 30 metre içinde şerit değiştirmiyoruz. Yerleşim yeri dışında isek kavşağa 150 metre kala şerit değiştirmiyoruz. Eğer bu kurallara uyduysak ilk önce sağ sinyalimizi veriyoruz. Arkamızın boş olduğunu sağ ve gerigörüş aynamızdan kontrol ettikten sonra sağ şeride geçiyoruz. Dönmek istediğimiz yolda yaya geçidi varsa ve yayalar geçiyorsa ilk önce yayaların geçmesini bekliyoruz. Sağımızdan bisiklet geçiyorsa yayalarda olduğu gibi ilk önce bisikletlinin geçmesini bekliyoruz. Tüm bunları tamamladıktan sonra uyg...

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp...