Ana içeriğe atla

Trafikle İlgili Kuruluşlar

Karayolları Trafik Kanunu

2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu 18 Haziran 1983 yılında yürürlüğe girmiştir. Oluşturulma amacı karayollarında can ve mal güvenliği yönünden trafik düzeninin sağlanması ile ilgili tüm konularda alınacak önlemleri belirlemektir.
Karayolları Trafik Kanunu’nu karayollarının anayasası olarak görebilirsiniz.
Eğer Karayolları Trafik Kanunu detaylı bir şekilde incelemek istiyorsanız bu siteyi ziyaret edebilirsiniz.

Trafik ile İlgili Kuruluşlar ve Komisyonlar

1. Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu

Trafik Hizmetleri Başkanlığınca hazırlanan ve Karayolu Güvenliği Kurulunca uygun görülen önerileri değerlendirerek karara bağlar ve kararların yaşama geçirilmesi için gerekli koordinasyon önlemlerini belirler.
Şimdi sizin için önemli noktayı söylüyorum: Başbakan’ın başkanlığında yılda iki defa toplanır. Başbakan’ın gerekli görmesi hâlinde olağanüstü gündemle de toplanabilir.

2. Karayolu Trafik Güvenliği Kurulu

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanının başkanlığında toplanır. Trafik hizmetlerinin çağdaş ve güvenli bir şekilde yürütülmesi ve kazaların azaltılmasına yönelik sunulan önerileri veya katılacak temsilcilere önerilecek önlemlerin uygulanabilirliğini tartışarak karara bağlar.
Bu kısım da önemli: Ayda bir defa toplanır. Gerekli görüldüğü hâllerde zorunlu olarak da toplanabilir.

3. Emniyet Genel Müdürlüğü

Trafiği düzenlemek, sürücü belgelerini vermek, trafik suçu işleyenler hakkında tutanak düzenleyerek takibini yapmak, araç tescil işlemlerini yaparak belge ve plakalarını vermek gibi görevleri bulunmaktadır.

Trafik zabıtaları ise trafik hizmetlerini yönetmekle yetkili kılınmış personeldir.

Trafik zabıtalarının olmadığı yerlerde, örneğin; kırsal alanlarda trafik zabıtasının yerine Jandarma Trafik yetkilidir.

4. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı

Karayolları, tüneller yapmak ve hizmete sunmakla görevli kuruluştur. Ayrıca taşıma yetki belgeleri vermek ve tescile bağlı araçların muayenelerini yapmakla sorumludur.

4a. Karayolları Genel Müdürlüğü

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlıdır. Yapım ve bakımından sorumlu olduğu karayollarında gerekli düzenleme ve işaretlemeleri (trafik levhaları gibi) yapmak, trafik güvenliği açısından aydınlatma, bariyer, hız sınırlarının altında veya üstünde hız sınırları belirlemek ve işaretlemek gibi önlemler almakla yetkilidir.

5. Millî Eğitim Bakanlığı

Motorlu araç sürücülerinin yetiştirilmesi için sürücü kursları açmak, sürücü adaylarının sınavlarını yapmak ve başarılı olanlara sertifikalarını vermekle görevlidir.

6. Sağlık Bakanlığı

Olası trafik kazalarına karşı ilk ve acil yardım hizmetlerini planlamak, karayolları üzerinde ilk yardım istasyonları kurmak, gerekli personel ve araç sağlamak gibi görevleri vardır.

7. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı

Köy yollarının standartlarının yükseltilmesi konusunda gerekli çalışmaları yapmakla görevlidir.

8. Orman ve Su İşleri Bakanlığı

Motorlu araçlardan kaynaklanan hava kirliliği ve bunun yol açtığı tehlikelerden bütün canlıları ve çevreyi korumak, bu konuda önlemler almakla görevlidir.

9. Belediye Trafik Birimleri

Görev sınırları içerisinde yol ve kavşaklar yaparak, trafik levhaları ve işaretleri tesis ederek trafiğin düzenli akışını sağlamak ve trafik düzenini ve güvenliğini sağlayacak durumda bulundurmak ve bu konuda gerekli tedbirleri almakla sorumludur.
Ek olarak, trafiğin akışını kolaylaştırmak açısından gereksiz durma ve duraklamaları önlemek için “Trafik Akımı Programı” ve ayrıca toplu taşıma araçlarının kalkış ve varış saatlerini düzenleyen tarifeli programlar yapmak ve uygulamaya koymakla görevlidir.

10. İl ve İlçe Trafik Komisyonları

İllerde vali veya vali yardımcısı, ilçelerde kaymakam başkanlığında, Belediye, Emniyet, Jandarma gibi birçok kuruluşun temsilcileri ile toplanır. Bulunduğu il ya da ilçenin ihtiyaç ve şartlarına göre trafikle ilgili düzeni ve güvenliği sağlamak, sorunları çözmekle görevlidir.
Ek olarak, belediye sınırları içinde ticarî amaçla çalıştırılacak yolcu ve yük taşıtları ile motorsuz taşıtların çalışma şekillerini, şartlarını, güzergâhlarını ve sayılarını belirlemekle görevlidir.

11. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

Taşıtların sebep olduğu hava kirliliği, egzoz gazları etkilerinden canlıları ve çevreyi korumak için gerekli ölçümler yapmakla görevlidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araçların Tescil İşlemleri, Teknik Şartlar ve Muayeneler

Araçların Tescil (Kayıt) İşlemleri Bütün motorlu araçlar ile yönetmelikte zorunlu kılınan motorsuz araçların sahipleri, araçlarını tescil ettirerek tescil belgesini almak zorundadırlar. Motorlu araçların ve ağırlığı 0.75 tonun üzerinde olan römork ve yarı römorkların tescil işlemleri, Trafik Tescil Kuruluşlarınca yapılır. Ancak askeri araçlar ve ülkemizde askeri amaçla bulunan araçlar Türk Silahlı Kuvvetlerince, Raylı sistemli araçlar bağlı olduğu kurum tarafından, kamuya ait iş makinleri kendi kurumlarınca, özel ve tüzel kişilere ait iş makineleri ise tarımda kullanılanlar Ziraat Odaları, inşaatta kullanılan Ticaret, Sanayi veya Sanayi ve Ticaret Odaları tarafından tescil işlemleri yapılır. Araç sahipleri ilk defa tescil edilecek aracı satın alma ve gümrükten çekme tarihinden itibaren 3 ay içinde tescil ettirmek zorundadırlar. Tescil belgesi, başkasına satış ve devir halinde 1 ay süre ile üzerinde renk değişikliği veya teknik değişiklik yapılması ya da kullanım amacının değiştiri

İnsan Vücudunun Genel Yapısı

Vücut Yapısı lk yardım uygulamalarını kolaylaştırdığından dolayı vücut yapısı ile ilgili genel bilgilerin bilinmesi önemlidir. Hücre Canlılar hücrelerden oluşmaktadır. Vücudumuzun en küçük biyolojik yapıtaşıdır. Doku Aynı yapı ve görevdeki hücre topluluğuna denir. Epitel, kas, destek, sinir olmak üzere 4 grupta incelenir. Organ Dokuların birleşmesiyle oluşur. Mide, böbrek vs. Sistem Yaşamsal fonksiyonların yerine getirilebilmesi için organların birleşmesiyle oluşan yapıya denir. Dolaşım, solunum, hareket sistemleri vs. Önemli Vücut Sistemleri ve Organları Hareket Sistemi Kemikler: Kemikler vücudu ayakta tutan çatı yapısıdır. Hareket etmeyi ve sistemlerin kolay çalışmasın sağlar. Vücudumuzda 208 adet kemik iskeletimizi oluşturur. Kemikler yassı, uzun ve kısa olmak üzere üç türlüdür. Eklemler: Kemiklerin birbirine bağlandığı yapılardır. Oynamaz eklemler, yarı oynar eklemler ve oynar eklemler olmak üzere üç türlüdür. Kaslar: Çizgili kaslar, çizgisiz (düz) kaslar ve

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp