Ana içeriğe atla

Trafikte Hukuki Sorumluluk ve Sigorta

Trafikte Hukuki Sorumluluk ve Sigorta

Motorlu bir aracın işletilmesi bir kimsenin ölümüne veya yaralanmasına sebep olursa motorlu aracın bir teşebbüsünün ünvanı veya işletme adı altında veya bu teşebbüs tarafından kesilen biletle işletilmesi halinde, motorlu aracın işleteni ve bağlı olduğu teşebbüsün sahibi doğan zarardan müştereken (ortaklaşa) ve müteselsilen (dolaylı olarak) sorumlu olurlar. Motorlu araç, herhangi bir kazada ölüme veya yaralanmaya sebebiyet vermiş ise bu aracın satışını engellemek üzere Cumhuriyet Savcılıklarınca aracın tescilli olduğu tescil kuruluşuna talimat verilir.
Karayolu yolcu taşımacılığı yapan otobüslerin “Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası” yaptırmadan trafiğe çıkmalarına izin verilmez. Bu sigorta; Yolcuları, sürücüleri ve araç içinde görevli diğer personeli duraklamalar dahil olmak üzere seyahat süresince teminat altına alır.
Zorunlu Mali Sorumluluk Sigorta poliçesi araçta bulundurulmak zorundadır. Sigortası olmayan araçlar trafikten men edilir. Bu sigortanın süresi 1 yıldır. Sigortacılar, hak sahibinin kaza tespit tutanağını veya bilirkişi raporunu sigortaya ilettiği tarihten itibaren 8 iş günü içinde sigorta sınırları içinde kalan miktarı hak sahibine ödemek zorundadırlar. Motorlu araçların neden olacakları zararların karşılanabilmesi için Garanti Fonu oluşturulmuştur.

Garanti Fonu

Sigorta şirketinin iflas etmesi, sigortayı yaptırmaksızın karayoluna çıkarılan araçların başkalarına zarar vermesi, kazayı yapan aracın tespit edilememesi, çalınmış araçların kişilere zarar vermesi hallerinde ve motorlu araç yarışları ile ilgili olarak bulunması gereken sigorta yaptırılmamışsa, ödenmesi gereken tazminat, hasar ve tedavi giderleri ile üniversite hastanelerinde ve diğer resmi ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarına acil olarak götürülen trafik kazası geçirmiş kişilere Sağlık Bakanlığı tarifesi uygulanarak verilen hizmet bedelinin teminat tutarını aşan kısmı fon tarafından ödenir.
Kasko Sigortası isteğe bağlı olup, yaptırılması zorunlu değildir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dönüş ve Manevra Kuralları

Dönüş Kuralları Park etmiş araçların arasıdan çıkarken, yolun sağına ya da soluna yanaşırken, sağa ve sola dönerken, şerit değiştirirken, sollama yaparken daima dönüş sinyallerimizi kullanıyoruz. Manevra yapıldığı sırada sağ ya da sol sinyallerimizi çalıştırmıyoruz; manevradan önce çalıştırıyoruz. Manevra bitene kadar da sinyal vermeye devam ediyoruz. Sağa Dönüş Kuralları Diyelim ki bir kavşağa yaklaşıyoruz, sol şeritteyiz ve sağa dönmek istiyoruz. Eğer yerleşim yeri içindeysek 30 metre içinde şerit değiştirmiyoruz. Yerleşim yeri dışında isek kavşağa 150 metre kala şerit değiştirmiyoruz. Eğer bu kurallara uyduysak ilk önce sağ sinyalimizi veriyoruz. Arkamızın boş olduğunu sağ ve gerigörüş aynamızdan kontrol ettikten sonra sağ şeride geçiyoruz. Dönmek istediğimiz yolda yaya geçidi varsa ve yayalar geçiyorsa ilk önce yayaların geçmesini bekliyoruz. Sağımızdan bisiklet geçiyorsa yayalarda olduğu gibi ilk önce bisikletlinin geçmesini bekliyoruz. Tüm bunları tamamladıktan sonra uyg...

Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları Akü Kontak anahtarı Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri Sigorta Lambalar Flaşör Fren ve geri vites müşürü Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar. Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir. Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar. Sigorta attı ise aynı amp...

Öndeki Aracı Geçme ve Hız Azaltma Koşulları

Öndeki Aracı Geçmenin Yasak Olduğu ve Hızın Azaltılması Gereken Yerler   “Öndeki Aracı Geçmek Yasağı” levhasını gördükten sonra “Geçme Yasağı Sonu” ya da “Tüm Yasaklamaların Sonu” levhasını görene kadar sollama yapamazsınız. Görüşün yetersiz olduğu tepeüstlerinden önce ve virajlarda sollama yapmamalısınız. Hızınızı azaltmalısınız. Kavşaklara, yerleşim yeri içindeyseniz 30 metre, yerleşim yeri dışındaysanız 150 metre kala öndeki aracı geçmeye çalışmayınız ve şerit değiştirmeyiniz. Hızınızı azaltınız. “Yaya Geçidi” uyarı ya da bilgi levhasını gördükten sonra ve yaya geçitlerine yaklaşırken sollama yapmamalısınız. Hızınızı azaltmalısınız. Kontrollü ya da kontrolsüz demiryolu geçidine yaklaşırken önünüzdeki aracı geçmemelisiniz. Hızınızı azaltmalısınız. İki şeritli iki yönlü bir köprüden geçerken sollama yapmamalısınız. Hızınızı azaltmalısınız. Tünellerden önce ve tünel içinde sollama yapmamalısınız. Hızınızı azaltmalısınız. Öndeki Aracı Geçme (Sollama) Kuralları İki ...